Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Růst a utváření učitelské role v souvislosti s poutní cestou do Santiaga de Compostela
NOVÁČKOVÁ, Denisa
Tato bakalářská práce s názvem Růst a utváření učitelské role v souvislosti s poutní cestou do Santiaga de Compostela se v teoretické části nejprve zabývá pojmy spojenými s osobností učitele. Popisuje učitele jako profesi, jeho postavení ve společnosti a jaké jsou motivy proč si zvolit právě tuto profesi. Dále je v práci popsána profesní dráha učitelů. Tuto dráhu můžeme rozdělit na začínajícího, zkušeného a konzervativního učitele. Dalším tématem této části je stres a syndrom vyhoření a poslední kapitola první části se věnuje utvářením učitelské role a sebereflexi v profesním vývoji, s čímž je spojen model ALACT. Další kapitola je věnována osobnostnímu rozvoji, konkrétně sebepoznání a bytí člověka v přítomnosti. Poslední kapitola popisuje samotnou pouť do Santiaga de Compostela. V úvodu kapitoly jsou rozděleny možné trasy, které do Santiaga de Compostela vedou. Následuje výčet symbolů, které se k cestě vážou a jsou zde také kapitoly o ubytování a motivaci poutníků. Empirická část se věnuje analýze výpovědí tří poutnic, které pouť do Santiaga de Compostela vykonaly. Před poutí a také nyní vykonávají učitelskou profesi a snaží se postihnout, jak se během pouti a v důsledku poutě proměnilo jejich prožívání a názory, a to prostřednictvím kvalitativní výzkumné metody interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Výzkumné otázky zněly: VO1: Jaký byl rozdíl v přístupu k učitelské profesi po absolvování cesty? VO2: Jak se změnil pohled na sebe po absolvování cesty? VO3: Jaké byly silné momenty a prožitky v průběhu cesty? VO4: V jakých oblastech ovlivnila cesta život informanta? Výsledky nám přinášejí pohled na zkušenosti poutníků s absolvováním poutní cesty do Santiaga de Compostela. Dokládají nám jasné změny, které poutníci prožili v důsledku absolvování poutě. Nejdůležitější změny proběhly v rámci jejich profese učitele, rodiny a vlastní sebereflexe. Právě ta ovlivnila jejich životy nejvíce, díky ní pak mohly probíhat změny i v dalších odvětvích jejich života. Přínos této práce spočívá v tom, že nám výsledky výzkumu dokazují převážně pozitivní změny po absolvování poutní cesty. Lze se domnívat, že i čtenářům této bakalářské práce by cesta do Santiaga de Compostela přinesla blahodárné účinky nejen na jejich fyzické, ale i psychické zdraví.
Prožívání atopického ekzému z perspektivy mladých dospělých žen
Poláková, Erin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Předložená diplomová práce je zaměřena na problematiku atopického ekzému. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti mladých dospělých žen s atopickým ekzémem, a to s důrazem na jejich subjektivní prožívání tohoto onemocnění. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část práce uvádí čtenáře do tématiky. Vymezuje pojem atopický ekzém, popisuje jeho specifika, formy, etiopatogenezi a možnosti léčby. Dále se zabývá psychosomatickým přístupem jako jedním z možných nahlížení na toto onemocnění. V teoretické části jsou rovněž zohledněny psychosociální aspekty atopického ekzému včetně vlivu diagnózy na kvalitu života dospělých pacientů. Na teoretickou část navazuje část empirická. Zde jsou prezentovány výsledky kvalitativní studie, v jejímž rámci bylo realizováno osm polostrukturovaných rozhovorů s mladými dospělými ženami, kterým byl v průběhu života diagnostikován atopický ekzém. Analýzou získaných dat bylo identifikováno devět hlavních kategorií, které zachycují individuální prožitky žen s atopickým ekzémem. Jedná se o kategorie specifika ekzému, spouštěcí faktory, ekzém překážkou, emoce spojené s ekzémem, metody zvládání ekzému, reakce okolí, ekzém a partnerský vztah, zkušenost se zdravotnickým systémem a přínosy ekzému. V závěru práce jsou získaná data komparována s teoretickými...
Zkušenost s odmítáním vrstevníky v průběhu dětství a dospívání (očima mladých dospělých)
NOVOTNÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá zkušenostmi mladých dospělých s odmítáním vrstevníky v období dětství a dospívání. Teoretická část se zabývá obecnou charakteristikou odmítaných dětí, důvody odmítání, formami odmítání a důsledky odmítání na osobnost. Dále je zde věnována pozornost rozdílům ve vnímání odmítnutí a v neposlední řadě také samotnému zvládání a přizpůsobení odmítaných dětí. Výzkumná část, která je tvořena kvalitativně, pomocí hloubkových rozhovorů, shrnuje zkušenosti mladých dospělých s odmítáním vrstevníky, které zažívali v minulosti a zaměřuje se na to, jak se s touto zkušeností vyrovnávali.
Pandemie covid-19: Vývoj pohledu seniorů
HALABURTOVÁ, Marie
Bakalářská práce s názvem Pandemie covid-19: Vývoj pohledu seniorů se v teoretické části nejdříve věnuje pojmům spojeným se stářím. Popisuje stáří jako vývojovou etapu lidského života a uvádí periodizaci stáří dle různých autorů. Dále popisuje stárnutí jako proces a změny, jež jsou s ním spojeny. Tyto změny se dělí na biologické, psychické a sociální. Posledním tématem první kapitoly této práce je stáří jako společenský fenomén, který je spojen s mýty a předsudky o stáří a současně s problematikou ageismu. Další kapitola teoretické části je věnována tématu krize a je zacílena na krizovou situaci v životě člověka. Nejprve je uvedena typologie krizí, dále její příčiny, průběh, fáze a hlavní determinanty krize. Závěr je pak věnovaný překonání krize. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na pandemii a vybrané typy náročných situací, které jsou s ní spojeny. Úvod kapitoly je věnován definicím pojmů epidemie a pandemie, a následně charakterizuje virus covid-19 a s ním související okolnosti v České republice. Další podkapitola je věnována popisu situace covid-19 seniory a je zakončena vybranými typy náročných situací. Empirická část je věnována popisu a vyhodnocení prožívání pandemie covid-19 seniory, kteří se zúčastnili screeningového šetření v rámci projektu JUPSYCOR. Získaná data byla zpracovávána v programu ATLAS.ti a následně zpracována metodou kvalitativního výzkumu.
Období koronavirové krize očima bezdomovců
TOMRLE, Jan
Cílem bakalářské práce je zmapování zkušenosti bezdomovců s epidemií nemoci covid-19. Teoretická část se snaží vysvětlit základní pojmy související s bezdomovectvím a popsat zejména psychologické souvislosti tohoto sociálně ekonomického fenoménu, kterými jsou potřeby, motivační struktura jedince a duševní zdraví. Její druhá část je věnována problematice náročných životních situací, stresu a jeho zvládání, a také dopadů epidemie covidu-19 na duševní zdraví. Empirická část popisuje výsledky kvalitativního výzkumu realizovaného v období od září 2020 do května 2021. Sběr dat probíhal za využití polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořilo celkem 12 informátorů. Cílem bylo prozkoumat dopady koronavirové epidemie na jejich život, prožívání, a také odhalit způsoby a strategie zvládání této situace. Problém lze chápat jako akumulaci dvou navzájem se proplétajících krizí, jejichž důsledkem jsou omezené možnosti pro řešení bezdomovectví.
Vliv pandemie Covid-19 na samostatně žijící seniory
PROCHÁZKOVÁ, Linda
Bakalářská práce se zabývá popsáním vlivu pandemie covid-19 na samostatně žijící seniory. Na začátku práce je popsáno stáří a s ním spojené změny a úskalí. Dále je rozebírána problematika deprivace, izolace a separace. V poslední kapitole teoretické části se bakalářská práce zaměřuje na epidemie a pandemie. V této kapitole je popsán jejich vliv na lidskou psychiku a jak je zvládat za pomocí copingových strategií. Empirickou část tvoří výzkum zaměřený na vliv pandemie covid-19 na samostatně žijící seniory. V rámci smíšeného designu byly využity principy kvantitativních i kvalitativních metod. V kvantitativní části došlo ke komparaci samostatně žijících seniorů s těmi, kteří žijí s partnerem či rodinou. Kvalitativní část se zaměřila na bližší studii prožívání těch, kteří tuto pandemickou situaci musí zvládnout sami. Data, která byla použita pro tuto bakalářskou práci, pochází z výzkumného projektu JUPSYCOR, který získával informace za pomocí dotazníkového šetření během první vlny pandemie Covid-19 v České republice.
Dopad distančního vzdělávání na prožívání učitelů
Loulová, Martina ; Páchová, Anna (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dopadu distanční výuky na prožívání učitele 1. stupně ZŠ. Je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části je popsána příčina zavedení distančního vzdělávání, jeho charakteristika a zákonné parametry v ČR. Dále se věnuje dopadům velkých životních změn na prožívání jedinců, vymezením pojmu stres a reakcí na něj. Krátce jsou zmíněny efektivní způsoby zvládání stresu jako copingové strategie, sociální opora, emoční a sociální inteligence a self-efficacy. Dále je popsán i následek dlouhodobého intenzivního stresu - syndrom vyhoření. V empirické části je charakterizován výzkum, jehož cílem byl osobní pohled 15 učitelů na distanční výuku a její dopady na své prožívání. Ke sběru dat kvalitativního výzkumu byla vybrána metoda polostrukturovaného rozhovoru. Analýza byla provedena formou otevřeného a axiálního kódování vycházející ze zakotvené teorie. Výsledky práce přináší popis konkrétních dopadů, které jsou i schematicky ukotveny. Hlavním tématem je prožívaná změna, která se projevila převážně v oblasti spolupráce s rodiči a v technickém aspektu práce. Dopad ovlivňovaly také individuální faktory. Přestože stresory distanční výuky byly převážně jednotné, např. nadměrná pracovní zátěž způsobená jiným stylem práce při plánování, výuce a...
Ztráta zaměstnání a její důsledky sociální a zdravotní povahy
Christovová, Denisa ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nezaměstnaností a jejími důsledky sociální a zdravotní povahy. Cílem teoretické části je postihnout reakce na ztrátu zaměstnání, které bývají běžným jevem. Práce obsahuje kapitoly určené problematice nezaměstnanosti, jejím subjektivním a objektivním příčinám a významu zaměstnání v životě člověka. Větší pozornost je pak věnována psychickým, somatickým a psychosociálním důsledkům spojených s nezaměstnaností. Závěr teoretické části je zaměřen na strategie vyrovnání se se ztrátou práce. Druhá část bakalářské práce představuje návrh výzkumného projektu se zaměřením na prožívání a spokojenost osob po ztrátě zaměstnání ve dvou časových periodách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologické těhotenství náhradních rodičů
Svobodová, Aneta ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Diplomová práce se zabývala psychologickým těhotenstvím náhradních rodičů. Cílem diplomové práce bylo zmapovat motivaci, očekávání a prožívání budoucích náhradních rodičů. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti, a to oblast teoretická a empirická. Teoretická část práce podává přehled poznatků z oblasti rodičovství, náhradní rodinné péče a z oblasti prožívání fyziologického těhotenství budoucími rodiči a prožívání očekávání příchodu dítěte budoucími náhradními rodiči. Empirická část se zaměřila prostřednictvím kvalitativního výzkumu, metodou polostrukturovaného rozhovoru na motivaci a prožívání žadatelů o pěstounskou péči, zmapovala jejich představy, očekávání a zásadní prožitky v období očekávání příchodu dítěte do rodiny. Práce přináší návrhy pro podporu žadatelů o pěstounskou péči v období očekávání na příchod dítěte do rodiny. Výsledky empirické části by mohli využít odborníci, kteří se zabývají realizací odborných příprav pro žadatele o náhradní rodinnou péči. Klíčová slova těhotenství, rodičovství, dítě, náhradní rodinná péče, pěstounská péče, adopce, psychologické rodičovství, motivace, prožívání, identita, očekávání, odborná příprava

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.